محبوب ترین ها
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ شهريور

امروز Atrium به عنوان شرکت حقوقی متمرکز بر استارتاپی راه‌اندازی شد که توسط بنیانگذاران و برای بنیانگذاران ایجاد شده است. این شرکت ابزارهای سفارشی می‌سازد که سرعت و شفافیت را برای ارائه‌ی خدمات قانونی به شرکت‌ها، اضافه می‌کند. هدف هم از بین بردن "ساعت‌های قابل پرداخت (Billable Hours)" است.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ مرداد

به نظر می‌رسد Apple و Nokia به توافق برای دعوی حقوقی خود مربوط به حق ثبت در ماه می رسیدند. اما این دو شرکت اظهار نظری درباره‌ی ارزش این توافق‌نامه نکرده‌اند. در حالی که شرایط این معامله همچنان نامشخص است، Nokiamob اولین‌بار اعلام کرد که Nokia قصد دارد مبلغ دو میلیارد دلار از Apple دریافت کرده است.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۴ مرداد

دادگاهی در ایالات متحده‌ی آمریکا در طی حکمی به Apple اعلام داشت که این شرکت بایستی مبلغ ۵۰۶ میلیون دلار را به کارکنان بخش پژوهشی دانشگاه Wisconsin برای آنچه نقض حقوق مالکیت معنوی که منجر به ساخت تراشه‌های این شرکت با نام‌های A7، A8 و A8X شده است، پرداخت نماید.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۲ تير

تابستان سال گذشته LeEco علاقمندی خود را برای خرید Vizio، شرکت آمریکایی سازنده‌ی تلویزیون به مبلغ دو میلیارد دلار اعلام کرده بود. این معامله در ماه مارس به علت هزاران مشکل LeEco، از جمله بحران مالی بزرگ آن شکست خورد. به احتمال زیاد این معامله شامل هزینه‌ی 100 میلیون دلاری برای فسخ خریدار بوده است و حالا Vizio در دادگاه کالیفرنیا برای وصول کردن این وجه دادخواستی قانونی ارائه کرده است.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳ تير

خالق پیام رسان محبوب تلگرام پاول دورف در پاسخ به تهدید روسکاماندزور روسیه در خصوص فیلترینگ این پیام رسان اعلام کرد دیدبان سایبری فدرال روسیه می تواند این پیام رسان را فیلتر کند. به گفته‌ی این متخصص، فیلترینگ Telegram در روسیه سبب خواهد شد تا دیگر مقامات دولتی به سمت پیام رسان مشابه آمریکایی روی بیاورند.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱ تير

شرکت Apple در خلال یک پرونده‌ی قانونی گفت که شواهد اساسی وجود دارد که شرکت Qualcomm در حال عملیاتی کردن مدل کسب‌وکار غیر قانونی است که برای اخذ مجوز ثبت اختراع برای هر دستگاه بی‌سیم فروخته شده‌ای طراحی شده است. سازنده‌ی iPhone افزود این ادعاهای اضافه شده‌ای به شکایت شکست خورده‌ی شرکت در ژانویه بود که Qualcomm را به تلاش برای انحصاری کردن بازار تراشه برای دستگاه‌های بی‌سیم متهم می‌کرد.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۸ خرداد

مدتی است که وسايل نقلیه‌ی خودران در خیابان‌های تگزاس ایالات متحده‌ی آمریکا در تردد می‌باشد. بخواهید باور کنید یا نه، برای چنین امری قانون صریحی برای اجرای آن تاکنون وجود نداشته است. البته قانونی هم برای ممنوعیت آن وضع نشده بود.

ادامه مطلب